Treceți la conținutul principal

Naşterea unui boboc de fluture

 Nasterea-unui-fluture 

E mic cât firimiturile uitate pe o frunză. E lipit de fraţii şi surorile sale de care se va îndepărta dacă va avea norocul de a nu fi şters de soare, şters de vânt sau de o gărgăriţă ce delicat îşi plimbă greutatea pe frunza pe care el a fost aşezat.

Nu creşte mult dar e sesizabilă cu ochiul liber diferenţa de viaţă cu care s-a încărcat până la transformarea într-o liniuţă plină de sucul frunzei ce o va devora imediat ce va scăpa de marginile oului mic din care va trebui să iasă şi să înfrunte lumea.

Câteva ore sau zile, după cum îi e felul, va goni printre umbre, pe trunchiuri de plante firave adunând viaţă şi crescând într-o omidă ce se colorează în nuanţele florilor ale căror frunze îi hrănesc trupul. Va aduna seva lor pentru că apoi va trebui să se retragă sub o mică stâncă sau să se ferească sub scoarţa unui arbore pentru a îşi modifica fiinţa întreagă, a se transforma cu durere, durere ce merită îndurată, pentru a deveni o formă de viaţă ce nu va mai fi decât o bucurie pentru ceilalţi.

Va începe prin a se înveli de ochii lumii cu fir de mătase ce îl va sufoca şi încorseta, va fi sub controlul ei şi chinuit de aceasta însă, la fel de bine, va fi protejat de orice natura i-ar fi aruncat asupra-i.

Cocoloşit în acest fel îl va durea să crească, să devină mai bun, mai frumos şi cel mai mult îl va durea să lase aripi să-i crească pentru că îi este teamă probabil să ajungă să zboare.

Va dormi îndurerat astfel o vreme până când curajul şi viaţa din el vor fi atrase de soare, de lumea pe care coconul a explorat-o pentru el şi timid, greoi, ud va ieşi o fiinţă nouă prin întregul său, sub ochii cerului tot.

Va aştepta câteva minute amorţit, minute periculoase când nu se va putea apăra, nu va putea fugi de vreo pasăre, un adevărat zmeu comparativ cu el, ce îl poate devora sau pur şi simplu frânge.

Dacă va avea noroc, aripile i se vor deschide şi usca, se vor umple de atâta culoare şi reflecţii de diamant mătăsos şi va putea zbura până la cea mai apropiată floare, a se încărca cu polen şi nectar ce o va duce ca un sărut altei flori. Va deveni purtător de iubire de la o floare la alta, uitându-se pe sine, fericit că bucură soarele şi florile cu culorile lui, cu faptele lui, că ajută fără a mai cere nimic. Doar dă înapoi dacă este lăsat…

Un fluture creşte dintr-un boboc de mătase, din viaţa altora ce a ştiut să o adune în el într-un fel în care să îl ajute să devină un purtător de iubire cu aripi. Poate de aici am ajuns să asociem fiorii dragostei cu fluturaşii din stomac ce ne gâdilă interiorul şi dau culoare celui sau celei ce o vedem…

Un fluture însă e uitat, ignorat şi devine nevăzut. E fragil, mic şi totuşi ne dă parfumul florilor ce se iubesc cu ajutorul lui, ne dă tremur pe buze când îl vedem şi ne dă soare în ochi când aripile lui îl reflectă spre chipul nostru.

Un fluture trece rapid printre noi dar scoate strigăt şi zâmbet din noi, ne face să întindem automat mâna spre el. Unii îl prind şi-l rănesc. Alţii ajung să îl admire cum zboară.

Un fluture nu trăieşte mult în această formă, păcat că nu ne bucurăm de el cât trăieşte oferindu-i din viaţa şi timpul nostru, sincer, fără a cere, fără a-l strivi.

Comentarii

geodasilva a spus…
pot sa-ti folosesc textul intr-o campanie pentru lansarea noului site. astept raspuns pe office@geodasilva.com
Daca pana luni nu-mi raspunzi, consider ca e un acord tacit.
P.S. am ramas impresionat, sper sa fie textu tau.
GeoDaSilva

Postări populare

A oferi din ceea ce ne aduce fericire

“ A oferi ”. Acesta este modul prin care încă de la început micul nostru blog a reuşit să se transforme dintr-o simplă carte de gânduri într-o casă unde firavele gânduri îşi pot întâmpina cititorii. Numărul celor ce deschid uşa către lumea acestui blog a crescut, creşte odată cu timpul şi astfel, am ajuns la momentul în care putem încerca să combinăm utilul cu bucuria de a oferi mai departe la rândul nostru, altora. Oferim posibilitatea ca dumneavoastră să puteţi pune însemnele paginii dumneavoastre web, a afacerii dumneavoastre, a produsului pe care imaginaţia dumneavoastră l-a creat pe un spaţiu pe care îl punem la dispoziţie spre închiriere. Puteţi pune chiar imaginea dumneavoastră… Facem acest lucru pentru a sprijini o fundaţie, “ Şansă pentru Şansă ” pe numele ei, ce încearcă să construiască proiecte dedicate persoanelor diagnosticate cu cancer sau leucemie din România. Sumele obţinute din această închiriere a spaţiului web pe care îl oferim ca platformă publicitară

Nebun de alb, regina neagra pentru vesnicie

Acum sunt mai pustiu ca totdeauna De cand ma simt tot mai bogat de tine Si-mi stau pe tample soarele si luna Acum mi-e cel mai rau si cel mai bine... Si uite n-are cine sa ne-ajute Abia-si mai tine lumea ale sale Si-ntr-un perete alb de muze mute Nebunii negri cauta o cale... Si te iubesc cu mila si cu groaza Tot ce-i al tau mi se cuvine mie Ca un nebun de alb ce captureaza Regina neagra pentru o vesnicie... Prin gari descreierate accidente Marfare triste vin in miezul verii Iar eu sunt plin de gesturi imprudente Ca sa te apropii si ca sa te sperii... Jur imprejur privelisti aberante Copii fragili ducand parinti in spate Batrani cu sanii gri de os pe pante Si albastrosi venind spre zari uscate... Si te iubesc cu mila si cu groaza Tot ce-i al tau mi se cuvine mie Ca un nebun de alb ce captureaza Regina neagra pentru o vesnicie... Mi-e dor de tine si iti caut chipul In fiecare margine a firii In podul palmei daca iau nisipul Simt un inel jucandu-se de-a mirii... I-aud prin batalii

Gandurile unui nebun violent. Prieten si timp. Iasi si eu. Romania si tu.

de ce ma defineste verbul "a vrea"??? poate pentru ca nu am nimic... poate pentru ca nu am reusit sa am nimic... poate pentru ca e puternic....de ce sunt obsedat de trei puncte... poate pentru ca am lasat totul in suspensie...poate pentru ca imi e frica sa imi termin sirul gandurilor...poate pur si simplu pentru ca vreau sa-mi descriu in scris bataile inimii...te-am mai intrebat de ce te urasc...nu vrei sa-mi raspunzi...poate pentru ca iti e frica...iti e frica ca poate voi rabufni odata... poate voi stoarce ultima picatura deja putreda de omenie din mine pentru a te spala cu ea...pentru a o scuipa in batista cu care iti stergi gandurile de la temple...si a ti-o tranti asa cu scarba in fata.. vreau sa te sufoc cu ultimul meu dram de bun simt...vreau sa mori in chinurile prostiei in care te scalzi...vreau sa accepti ca am fost nu bun...ca am fost cel mai bun...ca ai stiut...ca ai fugit de mine...ca ai stat in umbra mea preferand sa ma tragi in spate...vreau sa te milogesti