Treceți la conținutul principal

Vise, cu Dani Oţil

dani-otil

Nu e prima oară când sunt lângă el însă e prima dată când sunt doar cu el. Intru pe platoul de filmare de la “Neaţa” şi acolo, doar el împreună cu Răzvan. E o ediţie transmisă de după sărbători, e un mix între transmisii live şi bucăţi de emisiune deja înregistrate.

Sunt singuri pe întreg platoul. Doar el şi Răzvan. Nici un cameraman, nici un luminist, nici un om de la sunet, regie, nimic.

Puţin ciudat, platoul are în fundal o fereastră pe care poţi privi şi atunci când am făcut asta, eram la un etaj prea sus să îmi dau seama la ce înălţime sunt.

Răzvan e nervos, îşi pune pe el un pardesiu de lungime medie, gri închis, şi pleacă.

Rămâne doar Dani în platou şi deşi am stat mereu pe un colţ, pe canapeaua din culise şi nu am scos nici măcar un “Salut”, îl privesc şi aștept să apară un moment să îl abordez. Transmisia merge, tot nu pot vorbi, însă pot observa cum chipul lui Dani devine tăios, strânge din dinţi şi cu vocea înecată un pic de un nod ce îi stă în gât, continua să îşi facă meseria.

Vine o pauză de publicitate şi atunci vine şi se așează pe canapea alături de mine. Se aşează în stânga mea, pe margine şi tace. Are privirea închisă deşi ochii îi sunt deschişi, se ascunde şi ţine adânc în el gânduri ce se vede clar că le-ar împărţi dacă ar avea cu cine.

Stau de aproape jumătate de oră acolo şi nu ne-am rostit încă nici un cuvânt.

Se ridică, prezintă încă un pic din emisiune apoi revine şi se ghemuieşte în faţa mea lângă canapea, pune doar capul aproape de picioarele mele, ca şi cum ar dori să stea aşezat de fapt aşa cum mulţi din noi făceam cu capul în poala bunicii când eram mici. Îmi vine să mă port precum un prieten sau un tată şi să îl mângâi pe cap să îl liniştesc. Nu o fac pentru că sunt un străin pentru el şi nu se cade. Dar simt nevoia lui a fi calmat, de a i se oferi afecțiune pentru a putea vorbi despre greutăţile ce îl apasă. Poate că simte dor, iubire, poate e necaz că a fost vândut uneori pentru o imagine de ziar sau poate e obosit dar nu are cui să o arate.

Spun câteva vorbe despre priveliştea ce se vede pe geam. Vorbe fără nici o legătură dar poate aşa se va simţi diferit de clipele când stă ghemuit singur în locuinţa sa, prin faptul că măcar acum aude o voce care e lângă el fizic cel puţin.

Se ridică şi îmi arată nişte pistoale şi cuţite de jucărie, începem să ne luptăm cu ele precum doi copii care s-au întâlnit din întâmplare în faţa blocului dar pentru care, datorită copilăriei, nu contează că încă nu ne ştim, ci că am putea ne întâlnim şi data viitoare să ne jucăm.

Îmi arată pe geam apoi cum a făcut ultima cascadorie ce i-a cam pus viaţa în pericol şi cum asta îi aduce aminte că trebuie să nu se neglijeze pentru că dacă ar păţi ceva, oamenii din inima lui nu ar mai fi poate un pic mai bine atunci când le zice ceea ce simte pentru ei. Avem puterea să îi facem pe alţii fericiţi doar prin simplul fapt că trăim şi le zicem ceea ce simţim. 

Se termină emisiunea. Se grăbeşte să plece acasă şi parcă uită că a avut o clipă de durere. Dar se preface, şi-a luat din nou chipul cel tăios, din nou pare adult, pare îngreunat dar hotărât să ducă totul pe umeri.

Nu apuc să îi zic de ce am venit acolo, ce aş fi dorit să vorbesc cu el. Dar mă uit în urmă şi văd ca studioul e instalat într-o garsonieră.

Comentarii

Postări populare

Nebun de alb, regina neagra pentru vesnicie

Acum sunt mai pustiu ca totdeauna De cand ma simt tot mai bogat de tine Si-mi stau pe tample soarele si luna Acum mi-e cel mai rau si cel mai bine... Si uite n-are cine sa ne-ajute Abia-si mai tine lumea ale sale Si-ntr-un perete alb de muze mute Nebunii negri cauta o cale... Si te iubesc cu mila si cu groaza Tot ce-i al tau mi se cuvine mie Ca un nebun de alb ce captureaza Regina neagra pentru o vesnicie... Prin gari descreierate accidente Marfare triste vin in miezul verii Iar eu sunt plin de gesturi imprudente Ca sa te apropii si ca sa te sperii... Jur imprejur privelisti aberante Copii fragili ducand parinti in spate Batrani cu sanii gri de os pe pante Si albastrosi venind spre zari uscate... Si te iubesc cu mila si cu groaza Tot ce-i al tau mi se cuvine mie Ca un nebun de alb ce captureaza Regina neagra pentru o vesnicie... Mi-e dor de tine si iti caut chipul In fiecare margine a firii In podul palmei daca iau nisipul Simt un inel jucandu-se de-a mirii... I-aud prin batalii

A oferi din ceea ce ne aduce fericire

“ A oferi ”. Acesta este modul prin care încă de la început micul nostru blog a reuşit să se transforme dintr-o simplă carte de gânduri într-o casă unde firavele gânduri îşi pot întâmpina cititorii. Numărul celor ce deschid uşa către lumea acestui blog a crescut, creşte odată cu timpul şi astfel, am ajuns la momentul în care putem încerca să combinăm utilul cu bucuria de a oferi mai departe la rândul nostru, altora. Oferim posibilitatea ca dumneavoastră să puteţi pune însemnele paginii dumneavoastre web, a afacerii dumneavoastre, a produsului pe care imaginaţia dumneavoastră l-a creat pe un spaţiu pe care îl punem la dispoziţie spre închiriere. Puteţi pune chiar imaginea dumneavoastră… Facem acest lucru pentru a sprijini o fundaţie, “ Şansă pentru Şansă ” pe numele ei, ce încearcă să construiască proiecte dedicate persoanelor diagnosticate cu cancer sau leucemie din România. Sumele obţinute din această închiriere a spaţiului web pe care îl oferim ca platformă publicitară

Gandurile unui nebun violent. Prieten si timp. Iasi si eu. Romania si tu.

de ce ma defineste verbul "a vrea"??? poate pentru ca nu am nimic... poate pentru ca nu am reusit sa am nimic... poate pentru ca e puternic....de ce sunt obsedat de trei puncte... poate pentru ca am lasat totul in suspensie...poate pentru ca imi e frica sa imi termin sirul gandurilor...poate pur si simplu pentru ca vreau sa-mi descriu in scris bataile inimii...te-am mai intrebat de ce te urasc...nu vrei sa-mi raspunzi...poate pentru ca iti e frica...iti e frica ca poate voi rabufni odata... poate voi stoarce ultima picatura deja putreda de omenie din mine pentru a te spala cu ea...pentru a o scuipa in batista cu care iti stergi gandurile de la temple...si a ti-o tranti asa cu scarba in fata.. vreau sa te sufoc cu ultimul meu dram de bun simt...vreau sa mori in chinurile prostiei in care te scalzi...vreau sa accepti ca am fost nu bun...ca am fost cel mai bun...ca ai stiut...ca ai fugit de mine...ca ai stat in umbra mea preferand sa ma tragi in spate...vreau sa te milogesti