Treceți la conținutul principal

Spiritul logic


Ultimele zile mi-au fost diferite de toate celelalte la fel ca și celelalte zile până la ele. Ultimele zile au fost, argumentat logic, la fel ca celelalte.

În ultimele zile am vorbit despre componente din mine inexistente vizibil dar fără de care mecanismul inimii mele nu s-ar supune creierului.

Am găsit un răspuns la întrebările unor oameni. Mari gânditori. Ție. 

Inima se supune creierului. 

Ea bate datorită stimulilor lui, impulsului acestuia. Inima e supusă creierului. Fizic. Logic.

Povestea începe în săptămâna a treia după fertilizare, la 5 săptămâni după concepere când o masă mică de țesuturi se adună și crează un la fel de mic ghem de fire. Creierul.
Acesta are acum ca prim scop creerea inimii și a coloanei vertebrale. Creierul ne dă inima și verticalitatea.

Logica cu care se întâmplă acestea este argumentată de o altă logică, cea a ADN-ului a doi oameni ce, de cele mai multe ori, au ales să fie unul lângă celălalt din și prin diferite emoții simțite prin componenta invizibilă ce a făcut o masă mică de țesuturi să se adune și să creeze un la fel de mic ghem de fire să devină creierul și inima lor la începutul vieții lor...

Care e acea componentă? E spiritul.
P.S. Acum știi că el e mai vechi decât creierul cu 3 săptămâni.

El este cel care, e logic să o spunem, există în noua viață ce crește și care dă logică puterii organice a unor celule să devină un întreg om, un om ce va trăi zeci de ani pe o planetă și al cărui impact asupra ei și celorlalți, asupra sie însuși e atât de imens, atât de imprevizibil.
Acel nou om poate deveni cel ce gândește un produs ce ar putea distruge planeta sau o poate salva, care poate deveni un bețiv de rând sau un președinte de stat care va conduce milioane de oameni.
E logic să gândim că undeva, chiar acum, cineva naște un astfel de om, unul care va rămâne pe veci în istoria lumii sau a sufletului unui singur alt om.

Spiritul e sufletul vieții. E sufletul istoriei și a ceea ce noi știm astăzi. E logic.

Dar ce e spiritul? Cum crește spiritul? Crește odată cu noi sau rămâne la fel căci el există în noi deja cu lecții venite de la cei de dinaintea noastră și, de acolo, din noi, într-un birou imaginar, așezat cu o peniță în mâna va nota alte lecții pe care le va putea pune în aplicare doar în următorul său trup?

E sufletul nostru propriu nouă, unul nou creat de Univers pentru noi sau doar o bucată dintr-un suflet mare, cât Universul, ce se rupe cu fiecare concepere în bucăți din ce în ce mai mici? De aceea în ziua de azi devenim din ce în ce mai fără suflet?

În viața noastră secretă putem vorbi cu noi înșine. Acolo, când suntem doar noi cu noi înșine putem să ne spunem adevăruri, să ne mințim iar prin dialogurile stângace sau de acum perfecționate să ne facem bine, un bine de loc, de moment, care să ne facă să trecem peste foamea de mai târziu sau bârfa cuiva ce credeam că ne e ”mai prieten sau prietenă”, de frica concedierii de mâine, peste despărțirea și dorul fostelor relații, peste singurătatea sau compania pisăloagă a celui care ne-a băgat într-o rutină dureroasă până la lacrimi sau peste așteptările neîmplinite de la viață. În viața noastră secretă putem să mergem mai departe sau să cădem obosiți pradă unei greutăți ce nu vrem să ne-o explicăm.

Putem să vorbim cu sufletul.
El știe mai bine ca noi și noi știm mai bine de acum. Știm că trebuie să facem ceva care să ne facă bine, fericiți să scăpăm de sârmele ghimpate ale propriului social. Putem face asta fiind sociali. Mai ales sociabili. Zâmbind la soare și lumea trecătoare, adunând aer în piept și spunând ” Așa și? Îmi fac bine singur(ă)!” și să răspundem fără grabă și nu ca și cum tocmai am făcut un sacrificiu unui străin pe stradă la cât este ora sau orice alt lucru mărunt, forțându-ne să mergem până în parc și acolo să respirăm aerul rece propunându-ne ca la revenirea acasă să facem o baie lungă, să citim o carte sau să scriem, să ne apucăm de un blog unde gândurile noastre să fie bune întregii lumi, a planetei.

Acum, cu capul mai liber, ai căpătat puterea să faci istorie.

Tot de aici ai puterea să citești despre tine, în tine, prin cuvintele tale sau ale altora, despre spiritualitate, despre evoluția ta pe această mare lume și de azi știi că vei începe să faci bine căci îți face bine.

Ia-ți mâna din păr, de sub bărbie și râzi. Ți-ai regăsit spiritualitatea.

Un articol de Denis Ciumbargi

Comentarii

Postări populare

A oferi din ceea ce ne aduce fericire

“ A oferi ”. Acesta este modul prin care încă de la început micul nostru blog a reuşit să se transforme dintr-o simplă carte de gânduri într-o casă unde firavele gânduri îşi pot întâmpina cititorii. Numărul celor ce deschid uşa către lumea acestui blog a crescut, creşte odată cu timpul şi astfel, am ajuns la momentul în care putem încerca să combinăm utilul cu bucuria de a oferi mai departe la rândul nostru, altora. Oferim posibilitatea ca dumneavoastră să puteţi pune însemnele paginii dumneavoastre web, a afacerii dumneavoastre, a produsului pe care imaginaţia dumneavoastră l-a creat pe un spaţiu pe care îl punem la dispoziţie spre închiriere. Puteţi pune chiar imaginea dumneavoastră… Facem acest lucru pentru a sprijini o fundaţie, “ Şansă pentru Şansă ” pe numele ei, ce încearcă să construiască proiecte dedicate persoanelor diagnosticate cu cancer sau leucemie din România. Sumele obţinute din această închiriere a spaţiului web pe care îl oferim ca platformă publicitară

Nebun de alb, regina neagra pentru vesnicie

Acum sunt mai pustiu ca totdeauna De cand ma simt tot mai bogat de tine Si-mi stau pe tample soarele si luna Acum mi-e cel mai rau si cel mai bine... Si uite n-are cine sa ne-ajute Abia-si mai tine lumea ale sale Si-ntr-un perete alb de muze mute Nebunii negri cauta o cale... Si te iubesc cu mila si cu groaza Tot ce-i al tau mi se cuvine mie Ca un nebun de alb ce captureaza Regina neagra pentru o vesnicie... Prin gari descreierate accidente Marfare triste vin in miezul verii Iar eu sunt plin de gesturi imprudente Ca sa te apropii si ca sa te sperii... Jur imprejur privelisti aberante Copii fragili ducand parinti in spate Batrani cu sanii gri de os pe pante Si albastrosi venind spre zari uscate... Si te iubesc cu mila si cu groaza Tot ce-i al tau mi se cuvine mie Ca un nebun de alb ce captureaza Regina neagra pentru o vesnicie... Mi-e dor de tine si iti caut chipul In fiecare margine a firii In podul palmei daca iau nisipul Simt un inel jucandu-se de-a mirii... I-aud prin batalii

Gandurile unui nebun violent. Prieten si timp. Iasi si eu. Romania si tu.

de ce ma defineste verbul "a vrea"??? poate pentru ca nu am nimic... poate pentru ca nu am reusit sa am nimic... poate pentru ca e puternic....de ce sunt obsedat de trei puncte... poate pentru ca am lasat totul in suspensie...poate pentru ca imi e frica sa imi termin sirul gandurilor...poate pur si simplu pentru ca vreau sa-mi descriu in scris bataile inimii...te-am mai intrebat de ce te urasc...nu vrei sa-mi raspunzi...poate pentru ca iti e frica...iti e frica ca poate voi rabufni odata... poate voi stoarce ultima picatura deja putreda de omenie din mine pentru a te spala cu ea...pentru a o scuipa in batista cu care iti stergi gandurile de la temple...si a ti-o tranti asa cu scarba in fata.. vreau sa te sufoc cu ultimul meu dram de bun simt...vreau sa mori in chinurile prostiei in care te scalzi...vreau sa accepti ca am fost nu bun...ca am fost cel mai bun...ca ai stiut...ca ai fugit de mine...ca ai stat in umbra mea preferand sa ma tragi in spate...vreau sa te milogesti