Treceți la conținutul principal

Frantz Adrian Diaconescu. Bilă cenușie.


Inițial mi-am dorit ca titlul acestei scrieri să fie ”Un om necitit”... M-am întrebat singur apoi dacă lumea va crede despre el că e necitit, dacă e un atac din partea mea sau dacă e un joc de cuvinte în ”necitit suficient de alții”. M-am gândit apoi că oricare dintre variante sunt departe fie de mine, fie de factual, căci Frantz Adrian Diaconescu e un om citit, citit prin întelesul popular al cuvântului dar și al numărului de persoane ce îi urmăresc ”mugetările”.

Scriu despre el pentru că acum s-a depășit numărul de scrieri ale sale ce le-am citit și care au trecut de la simplă introspecție, învelită cu o muzică bună și un zâmbet în colțul buzelor, la o simpatie profesională pentru modul în care exprimă teme despre oameni ce au fost mereu prezenți cumva în viața fiecăruia, de parcă toți am împărțit același grup de prieteni din copilărie până în prezent, aceiași vecini, colegi la care parcă doar numele diferă. 

Și mai plăcut în drumul parcurs în ”descoperirea” înțelesurilor a ceea ce Frantz scrie a fost modul cum mi-a închis gura după ce mi-a îndesat bine pe gât inițiala preconcepție ce o avusesem, cum ”un alt manechin se dă mare gânditor”. Acum nici nu mai știu sigur dacă se ocupă cu așa ceva sau dacă a fost vreodată manechin, nu am mai căutat pe profilul lui pozele și statusuri despre evenimente sau altceva, am căpătat un filtru în a vedea numele lui doar în drepturi unor scrieri de cele mai multe ori de calitate. Sunt și rânduri ale sale cu care mă zbârlesc și m-aș trânti cu ele prin praf însă ar fi o risipă de praf când pot să trec peste aceste reacții și să îi las acolo praful să aibă cu ce da și data viitoare nu în ochii ci în gurile căscate ale unora care merită arătați cu degetul.
Aici e mica mea bubă cu el căci arată uneori cu degetul și ne lasă apoi în comentarii să alegem dacă cei arătați să fie înțeleși, ajutați să dea cu binele din ei în jur sau puși în ștreang ca exemplu de frică cărora snobismul din noi să ne ferească. E ceea ce eu numesc Asasinul Angelic ce pune cuțitul și detaliile despre victime în mâna altora.

E surprinzător cum mugetările sunt venite ca din lumea celor care nu cuvântă, precum un sunet al unui animal dar am înțeles că a ales drumul mai practic și că animalelor din noi se adresează inițial și vorbește întâi pe limba pe care o putem înțelege mai ușor. Cum ajungem însă apoi să facem din mugetare cugetare? Aici e secretul care încă nu l-am găsit și care ma cheamă mai departe să îi caut curios, uneori, scrierile.

Am vrut uneori să fiu fals și să îi dau bile albe doar că să ies în evidență ca un fan de bine al scrierilor însă nu am putut, consider că modul în care ni se adresează merită mai mult și m-am oprit. Am vrut alteori să îi dau bile negre însă nu am vrut să dau cu negativ în scrieri care până la urmă nu mi-au fost adresate, mai ales că eu și el nu ne știm deloc, și, din nou, ar fi fost astfel nedrept. Nu am putut deci să am o reacție oficială însă aleg mijlocul ca soluție și aleg culoarea ce i se potrivește, pentru prezent cel puțin, cenușiul. Precum materia din capul lui de care se folosește frumos. 

Invit la citire bună. O găsiți în el.

Comentarii

Postări populare

A oferi din ceea ce ne aduce fericire

“ A oferi ”. Acesta este modul prin care încă de la început micul nostru blog a reuşit să se transforme dintr-o simplă carte de gânduri într-o casă unde firavele gânduri îşi pot întâmpina cititorii. Numărul celor ce deschid uşa către lumea acestui blog a crescut, creşte odată cu timpul şi astfel, am ajuns la momentul în care putem încerca să combinăm utilul cu bucuria de a oferi mai departe la rândul nostru, altora. Oferim posibilitatea ca dumneavoastră să puteţi pune însemnele paginii dumneavoastre web, a afacerii dumneavoastre, a produsului pe care imaginaţia dumneavoastră l-a creat pe un spaţiu pe care îl punem la dispoziţie spre închiriere. Puteţi pune chiar imaginea dumneavoastră… Facem acest lucru pentru a sprijini o fundaţie, “ Şansă pentru Şansă ” pe numele ei, ce încearcă să construiască proiecte dedicate persoanelor diagnosticate cu cancer sau leucemie din România. Sumele obţinute din această închiriere a spaţiului web pe care îl oferim ca platformă publicitară

Nebun de alb, regina neagra pentru vesnicie

Acum sunt mai pustiu ca totdeauna De cand ma simt tot mai bogat de tine Si-mi stau pe tample soarele si luna Acum mi-e cel mai rau si cel mai bine... Si uite n-are cine sa ne-ajute Abia-si mai tine lumea ale sale Si-ntr-un perete alb de muze mute Nebunii negri cauta o cale... Si te iubesc cu mila si cu groaza Tot ce-i al tau mi se cuvine mie Ca un nebun de alb ce captureaza Regina neagra pentru o vesnicie... Prin gari descreierate accidente Marfare triste vin in miezul verii Iar eu sunt plin de gesturi imprudente Ca sa te apropii si ca sa te sperii... Jur imprejur privelisti aberante Copii fragili ducand parinti in spate Batrani cu sanii gri de os pe pante Si albastrosi venind spre zari uscate... Si te iubesc cu mila si cu groaza Tot ce-i al tau mi se cuvine mie Ca un nebun de alb ce captureaza Regina neagra pentru o vesnicie... Mi-e dor de tine si iti caut chipul In fiecare margine a firii In podul palmei daca iau nisipul Simt un inel jucandu-se de-a mirii... I-aud prin batalii

Gandurile unui nebun violent. Prieten si timp. Iasi si eu. Romania si tu.

de ce ma defineste verbul "a vrea"??? poate pentru ca nu am nimic... poate pentru ca nu am reusit sa am nimic... poate pentru ca e puternic....de ce sunt obsedat de trei puncte... poate pentru ca am lasat totul in suspensie...poate pentru ca imi e frica sa imi termin sirul gandurilor...poate pur si simplu pentru ca vreau sa-mi descriu in scris bataile inimii...te-am mai intrebat de ce te urasc...nu vrei sa-mi raspunzi...poate pentru ca iti e frica...iti e frica ca poate voi rabufni odata... poate voi stoarce ultima picatura deja putreda de omenie din mine pentru a te spala cu ea...pentru a o scuipa in batista cu care iti stergi gandurile de la temple...si a ti-o tranti asa cu scarba in fata.. vreau sa te sufoc cu ultimul meu dram de bun simt...vreau sa mori in chinurile prostiei in care te scalzi...vreau sa accepti ca am fost nu bun...ca am fost cel mai bun...ca ai stiut...ca ai fugit de mine...ca ai stat in umbra mea preferand sa ma tragi in spate...vreau sa te milogesti